Welpen

Bij de Welpen spelen jongens en meisjes van 7 t/m 10 jaar samen. Steeds weer gaan we iedere opkomst een nieuw avontuur aan of we gaan een ander leuk door de leiding bedacht programma doen. Het hoogtepunt van het jaar is het Zomerkamp; een kamp van 5 dagen, met natuurlijk een spannend thema...

Lijkt het jou ook gezellig om een keer te kijken of Scouting ook wat voor jou is? Neem dan contact op met de leiding via: . De welpen hebben hun opkomsten op vrijdags van 19:00 tot 20:30 in ons eigen clubgebouw: De Jolter aan de Holterweg 17a.

Wat doen Welpen?

Tijdens de opkomsten doen we altijd leuke, gezellige, spannende en stoere dingen zoals speurtochten, dropping, GPS-tocht, leren pionieren (dat is bouwwerken knopen met touw en palen), broodjes bakken op houtvuur, vlot varen, kampvuur maken, leren koken voor jezelf en anderen, spannende spelen in het bos, knutselen, toneel, slagbal en nog veel meer! Dat is dus een hele boel. En het is nog leuk ook, reken daar maar op!

De groep welpen is ingedeeld in kleinere sub groepjes. Dit noemen we de nesten. Ieder nest heeft een eigen kleur en naam. Sommige activiteiten worden met de hele groep gedaan, andere per nest. De oudere welpen weten soms net iets meer en samen met de jongsten werk je samen en kan iedereen zijn steentje bij dragen. Zo leren de welpen ook van elkaar.

Hoe langer je bij de welpen zit, hoe meer dingen je leert van scouting en je krijgt ook steeds meer verantwoordelijkheden. Je leert al een beetje koken, een aantal basisknopen voor het pionieren, want wanneer je naar de scouts gaat, moet je op het zomerkamp je eigen keuken kunnen bouwen en eten bereiden.

Activiteiten

Naast de opkomsten zijn er ook enkele groepsactiviteiten waar meerdere speltakken aan meedoen. Bijvoorbeeld de nieuwjaarsparty, een opkomst samen met de scouts of een programma georganiseerd door de Explorers. Elk jaar is er ook een activiteit met een paar honderd andere Welpen uit de regio.

Zomerkamp

Elk jaar gaan alle welpen 4 of 5 dagen op zomerkamp. Dan slapen we met z’n allen in een clubhuis of het gebouw van een andere scoutinggroep. We gaan dan een week lang allerlei spelen en activiteiten doen, want er is altijd wel iets te beleven en er gebeurt natuurlijk altijd iets spannends! Je leert iedereen goed kennen, vaak is er wel een groot kampvuur, een grote klimtoren, een spooktocht en we gaan zwemmen in een grote recreatieplas of zelfs varen in kano’s of raft-boten! Kortom: één week vol plezier met elkaar!

Binnenkort

vr 22 mrt 19:00 - 20:30
Welpen : Wie Wat Waar
vr 22 mrt 19:00 - 21:00