Jantje Beton

Buitenspelen en bewegen is essentieel voor een gezonde ontwikkeling van kinderen. Het is leuk én belangrijk in het leven van een kind. Buiten is de plaats waar kinderen vriendjes ontmoeten, de ruimte hebben om te rennen en zich vrij voelen. Daar worden kinderen vrolijk en blij van. Bovendien is buitenspelen goed voor de ontwikkeling van belangrijke lichamelijke, mentale, motorische en sociale vaardigheden. Ook heel belangrijk: buitenspelen houdt kinderen spelenderwijs in beweging.

Jammer genoeg is vrij buitenspelen en bewegen niet meer vanzelfsprekend voor elk kind. Vaak is er geen geschikte speelruimte, is de speelplek slecht bereikbaar of niet uitdagend genoeg. Daarom ondersteunt Jantje Beton kinderen om hun eigen buurt leuker te maken. Want als het buiten leuk is, blijven kinderen niet binnen.
Geef daarom aan de Jantje Beton Collectant en help de kinderen uit uw omgeving om lekker buiten te kunnen spelen.

De Jantje Beton Collecte is zo opgezet dat de collecterende jeugdorganisaties zelf de helft van de opbrengst mogen besteden. Het geld mag naar eigen inzicht worden besteed aan activiteiten of spelmaterialen waar normaal gesproken geen geld voor is. Bijvoorbeeld aan het organiseren van een vakantiekamp of het aanschaffen van een nieuw speeltoestel. Zo kunnen de verenigingen mede dankzij de collecteopbrengst een zinvolle vrijetijdsbesteding voor de jongeren en kinderen organiseren.

Meer info is te vinden op: jantjebeton.nl

Binnenkort

vr 22 mrt 19:00 - 20:30
Welpen : Wie Wat Waar