Scouts

Scouts zijn leden van Scouting tussen de 10 en 14 jaar. Bij de Scouts wordt actie van je verwacht. En wat kan jij van Scouting verwachten?

Er is ruimte voor iedere Scout. Daarom is er bij de Scouting ook voor iedereen wat te doen. Pannenkoeken bakken, internetten, vlotten bouwen van touw en hout, zingen, kamperen onder een zeiltje, film kijken, schminken, boogschieten, theater, film maken, hangmatten maken of gewoon je eigen programma verzinnen... je kunt het zo gek niet bedenken. Te veel om hier te noemen dus.

En wat doet de leiding? De leiding laat je zien hoe het moet. Ze wijzen je de weg. Ze maken jouw avontuur mogelijk. Zij zorgen er bijvoorbeeld voor dat er een plek voor het zomerkamp gereserveerd is. Dat er hout is om vuur te stoken. Dat er tenten zijn. Dat er een plan is voor wat jullie gaan doen. Dat het veilig is wat jullie doen. O ja, en ze doen het voor hun plezier. Dus je hebt kans dat ze ook wel eens iets geks doen. Niks van aantrekken hoor, doe gewoon even gezellig mee.

Zomerkamp

Het hoogtepunt van elk jaar is het Zomerkamp. Het ultieme avontuur. Met je groepje in een tent. Je eigen keuken bouwen, eigen eten inkopen en koken. Allerlei leuke activiteiten. Op pad zonder leiding met een route of GPS. Met de fiets, lopend of met de trein of over het water met een kano of vlot. Misschien dat je 's avonds wel ergens anders slaapt. Met andere woorden, 1 hele week plezier!

Activiteiten

Net zoals bij de andere speltakken doen de Scouts ook mee met speciale activiteiten met de Achille Ratti groep of met scouts uit de regio. Elk jaar zijn er de Regio Hikes en de RSW (Regionale Scouting Wedstrijden). Lekker gezellig met leeftijdsgenoten een weekend hiken met een overnachting of in een weekend eigenlijk een mini-zomerkamp beleven maar dan met een paar honderd Scouts.

Je hebt het nu wel door: plezier staat bij Scouting voorop, maar Scouting is meer. Bij Scouting ontdek je de wereld om je heen en daar leer je van. Je verlegt steeds je grenzen op een avontuurlijke manier. Je leert je eigen verantwoordelijkheid te nemen. Als je na de scouts naar de Explorers gaat, kan jij zelfstandig beslissingen nemen. Leiding wordt steeds meer begeleiding. Jij maakt je eigen avontuur. Je weet hoe je uitdagingen moet aanpakken.

Wil jij graag een keer komen kijken of je dit avontuur ook aankunt? De Scouts hebben elke vrijdag van 19:00 tot 21:00 opkomt in ons eigen clubgebouw: De Jolter aan de Holterweg 17a. Voor meer informatie of vragen stuur een mail naar: .

Bij de scouts is momenteel een wachtlijst, neem voor meer info contact op met de Scouts leiding ()

Binnenkort

vr 22 mrt 19:00 - 20:30
Welpen : Wie Wat Waar